Information
Legal information
Atle Fund Management AB är ett fondbolag med bifirma Healthinvest Partners, och står under Finansinspektionens tillsyn. Verksamheten består i att förvalta de sverigeregistrerade värdepappersfonderna HealthInvest Alpha Fund och HealthInvest Sustainable Healthcare. Fondbolaget kan också ta emot uppdrag att förvalta andra fondbolags fonder.
Tillsyn och tillstånd
Bolaget står under Finansinspektionens tillsyn och fick sitt tillstånd att bedriva fondverksamhet den 6 september 2006.
Regelefterlevnad och oberoende riskkontroll
Fondbolaget har ingått uppdragsavtal med Wahlstedt & Partners avseende tillhandahållande av riskhantering. Riskansvarig är Tobias Färnlycke.
Advisense AB har getts i uppdrag att fullgöra funktionen för regelefterlevnad. Ansvarig för funktionen är Anna Henjeby. Funktionen för regelefterlevnad är direkt underställd fondbolagets styrelse.
Riskansvariges uppgift är att följa upp de risker som förekommer i verksamheten och omfattar operativ risk, finansiella risker och externa risker. Funktionen rapporterar direkt till styrelsen.
Regelansvariges uppgift är att kontrollera att bolaget följer tillämpliga regelverk och för att ge oss nödvändig information och stöd för att vår förvaltning bedrivs enligt de regler och riktlinjer som finns. Regelansvarig rapporterar direkt till styrelsen och VD.
Internrevision
Leif Lüsch, auktoriserad revisor och licensierad revisor i finansiella företag, är fondbolagets internrevisor.
Internrevisorns uppgift är att utifrån en av styrelsen fastställd plan bedöma om bolagets interna kontrollmekanismer, system och rutiner är lämpliga och effektiva. Internrevisorn skall också ge rekommendationer om åtgärder som kan förbättra dessa och kontrollera att rekommendationerna följs och rapporterar direkt till styrelsen.
Extern revision
Dan Beitner, auktoriserad revisor, KPMG, är fondbolagets externa revisor.
Den externe revisorn granskar årligen bolagets redovisning och interna processer och rapporterar direkt till styrelsen och VD.
Klagomål
Klagomålsansvarig person är VD, Gunnar Wiljander.
Klagomål ska alltid framställas skriftligt, via brev eller e-post. Kontaktuppgifter till oss hittar du nedan.
Klagomål besvaras, om kunden begär detta, skriftligt. Om klagomålet inte kan besvaras inom 14 dagar ska den klagande inom den tiden informeras om handläggningen av ärendet. Fysiska personer kan även få vägledning från Konsumenternas Bank- och finansbyrå och genom den kommunala konsumentvägledningen.
Om den klagomålsansvarige gör bedömningen att klagomålet inte kan tillmötesgås ska den klagande få skriftlig information om möjligheterna att föra ärendet vidare hos Allmänna reklamationsnämnden, om den klagande är en fysisk person, eller hos allmän domstol. Kunden ska även informeras om skälet till att klagomålet inte kunde tillgodoses. Informationen ska lämnas skriftligt om kunden begär detta.
Det är kostnadsfritt att framföra klagomål.
Atle Fund Management AB, Riddargatan 23 A, 114 57 Stockholm
08-440 38 30
info@healthinvest.se
Integritet
Atle Fund Management är personuppgiftsansvarig för de personuppgifter vi erhåller i samband med kundförhållande eller vid etablering av kundförhållande.
Läs vår integritetspolicy här länk
För frågor gällande vår integritetspolicy eller dina personuppgifter kontakta oss via backoffice@healthinvest.se
Ersättningspolicy
Läs om vår ersättningspolicy här länk
Incitament
Läs vår Information om incitament här länk
Finansiell information
Senaste årsredovisningen kan erhållas på begäran via info@healthinvest.se
Bästa möjliga resultat
Läs mer om bolagets regler för att åstadkomma bästa möjligt resultat vid utförandet av portföljtransaktioner här länk